Thursday, June 11, 2015

Backpackers ke Perth, Western Australia: Halal Restaurant at Barrack St dan hangouts Kings Park Botanic Garden (Day 1st, Part 2)

Plz note actual date went to Perth, WA was on 14-17 March, 2015 (4D 3N).

Dari South Perth kami kembali semula ke Stirling Garden. Kat Barrack St ni ada tiga kedai makanan halal dan from entrance Stirling Garden to those 3 halal restaurants mengambil masa lebih kurang 5-10 minit berjalan kaki (view map). Central Kebab & Café menyediakan Turkish kebab dan pizza. Lagi dua halal restaurant adalah, Indonesia Indah (Indonesian Culinary, ada delivery skali) dan Levant (MiddleEast Culinary), kedua-dua restaurant ini disahkan halal oleh AFIC (Australian Federation of Islamic Council).

Kengkawan travelers aku sebok bergambo
Bagi meneruskan journey to Kings Park and Botanic Garden, kami amik bus depan Allendale Square, masih lagi di jalan St Georges Terrace iaitu lebih kurang 2 minit walked dari Kangaroo Statue Stirling Garden. Leh amik bus no 24, 25, 27 dan 103 ke Kings Park. Aku sugest kowang mesti visit Kings Park and Botanic Garden ni, walau sekejap pun ok. Kat sini dapat nengok pemandangan bandar Perth including cityscape, bridge dan seascape.

Pada musim kering, pokok Boab akan meluruhkan semua daunnya. Pokok ini juga mampu menyimpan jumlah air yang banyak di dalam batangnya, mungkin sebab tu le batang pokok ni besar.

Tree top walk merupakan satu laluan atas jambatan dikelilingi dengan tumbuhan hutan dan udara segar. So, kite rasa macam jalan atas pokok sambil menikmati pemandangan bandar Perth dan Swan River. Tree top walk ni ada operation hours. Kalu lewat sampai, nnti tak dapat walk on tree top cuz the glass gate has been closed!

Ada event skali ngan concert sempena Smoking Free Event, antara yang menarik adalah tagline ‘Make Smoking History!’.

Perth landscape at night was captured from Kings Park. Aku captured masa berebut nak balik ke Adelaide Terrace cuz tak nak missed bus.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...