Wednesday, April 30, 2014

South Korea: Gyeongbok Palace-National Folk Museum Korea-Blue House (Day 5th)

Hari ni hari terakhir kami di South Korea. Jung, Ray, Frank, Mickey akan berpisah dengan kami. Ok jangan sedih dulu, kiter pegi melawat museum dulu. Aku beli fridge magnet dan stamp sebagai cenderahati.

Next kami went to palace and dekat je dengan museum. Aku tak pasti waktunya, tapi geng aku sempat nengok 'Guard Changing Ceremony' at this palace. Aku tak sempat le cuz masa tu sebok beli souvenir kat museum. Penjaga Istana yang pakai baju biru tu adalah manusia okey. Kami mula2 ingat patung tiba2 nampak dia kelip2 mata.


Utk meal semalam dan hari ni kami menjamu selera di TajPalace dan Usmania. Then kami gerak ke Asian Mart souvenirs shop (tak silap aku tu le nama tempat tu). Menurut Jung tempat ni glemer ngn seaweed dan terdapat pelbagai jenis seaweed seperti bamboo salt. Jung memberitahu kami agar tidak membeli seaweed barbeque cuz mungkin mengandungi bahan yang non-halal. Aku nampak susu pisang, nk beli je rasa, tapi tak pasti halal ke tak so aku tak beli. Aku tak beli seaweed and aku beli ikan bilis cuz aku tgk ikan bilis dia bersih cantik ikan bilis silver mata biru macam kat Pangkor tu. Harga nye 7000 won (lbhkurang RM22.40) utk 80 gram. Plus, aku beli 2 mobile chain, ala yang gantung kat henpon tu aku pun tak pasti kowg panggil pe. 

Gambar kami bersama korean before we were onboard. Alhamdulillah kami tiba di tanah air dengan selamat walaupun terdapat sedikit delayed kat atas cuz hujan lebat.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...