Thursday, April 10, 2014

Europe Getaway: Birm-York (Day 2nd-3rd)


Hari kedua dan ketiga kami ke Birmingham dan York untuk selesaikan hal kami. Sepanjang perjalanan, kami lihat banyak ladang pertanian dan juga ladang ternakan haiwan seperti kambing biri-biri. Kami teabreak dan solat di hentian rehat lebuh raya (motorway services) Woodall WelcomeBreak. Ow kami note ader gak kincir angin (wind turbine) di kiri dan kanan jalan.

Man to Birm approximately 2 hours
Selain itu, aku noticed ader a few signboard stated “No hard shoulders ….”. Tak pasti pe yang dimaksudkan tapi mungkin merujuk pada bahu jalan atau lorong kecemasan (emergency lane). So pemandu boleh merancang tempat yang selamat dan sesuai untuk berhenti seketika sekiranya berlaku kecemasan atau kerosakkan kenderaan.

York to Man approximately 1.5 hours
Dalam perjalanan, aku nampak Shell and Tesco so tak rindu sgt kat MY cuz environment sama. Ow di UK kami dapat lihat traffic sign mereka gunakan ukuran imperial system (unit inggeris) seperti yards (ela) dan miles (batu). Jenuh le aku nk convert ke kilometers. 1yd = 3kaki atau dalam meter lebih kuweng 0.9m and 1 mile pula lebih kuweng 1.6km. 

Petang tu kami pulang ke Manchester and drop by Argos. Aku beli some books, toys and compact cam Nikon Coolpix 20.1MP 5XZoom. Saja layan as a gift 4 myself. Buku tu aku beli nk bagi kat anak sedara aku and it was gift yang paling ilmiah aku penah bagi. Then singgah jap kat HomeBargains beli la Tea ngn Coffee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...